Als eerst hebben we zoals eerder vermeld een stuk van het
oude frame af geslepen op de plaats waar het versmalde naar voren toe. Met deze
constructie in het achterhoofd zijn we opzoek gegaan naar een deel om er
vooraan op te monteren (lassen). Hierbij moesten we rekening houden dat de
besturing van de elektromobiel moest gebeuren met het principe van de
Ackermann.
Hier een voorbeeld van het Ackermann-principe:
Daarbij kwam ook nog eens kijken dat deze besturing
moest gebeuren met een tandwiel die ingrijpt op een tandlat. We gingen opzoek
naar een voertuig met zo’n principe en vonden dat de meeste zitmaaiers met dit
systeem werken. We vonden 2 zitmaaiers, de ene al robuuster en zwaarder dan de
andere. We hebben gekozen om voor de lichtste constructie te kiezen omdat we
met een gewichtsbeperking zitten tot 80kg.


Om toch nog
wat plaats voor de voeten te hebben en eventueel pedalen te kunnen plaatsen hebben
langs de zijkant nog 2 ronde buizen aan laten lassen. Dit zorgt eveneens voor
de stevigheid van het geheel.
En als laatst hebben we nog een steun op de onderkant van het
voorste deel laten lassen om toch voor wat meer stevigheid aan de voorkant te
zorgen. Dit is echter een dunne plaat metaal en op die manier zijn we zeker dat
het stevig genoeg is.

Hierbij is het stuur nog niet bevestigd. Deze had het teamlid vast in de hand om te kijken of het sturen nog perfect mogelijk was.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten